28 Haziran 2014 Cumartesi

Kendini Tanımak


Evet!İnsanlığın kanayan yaralarından birini buldum.İnsanlar...Ah ah biz yok muyuz biz.Her birimiz için doğru olan kendi yaptıklarımız.Bencillik,kıskançlık,riyakarlık... biz yapınca o kadar da kötü görünmüyor değil mi?Aksine doğru geliyor.O an yapılması gereken şey oydu.Hayır değildi aslında.Bunu kendimize ne zaman itiraf edebileceğiz merak ediyorum.
Herkesin kendine göre haklı olma durumu da bu itirafla bitecek aslında.Herkes kendi hatasını görüp özür dilese dünya kim bilir ne kadar yol kat eder.İnsanların ilişkileri düzelir.Her şeyden önemlisi herkes şimdikinden çok daha mutlu olur.
Bunlar hep kendimizi tanımamaktan oluyor aslında.Sokakta kime sorsan kendini tanıyor musun diye "Tabi ki tanıyorum." diye cevap verir ama çoğu insan kendini yeterince tanımıyor.Buna ben de dahilim.Belki ben kendimi bir nebze olsun daha çok biliyor olabilirim ama halen daha tanıma aşamasındayım.Hareketlerimi,davranışlarımı düzeltmeye çalışıyorum.Bir olay olduğunda fevri olmadan sakince düşünüp "doğru" kararı vermeye çalışıyorum.Aslında herkes biraz böyle yapsa dediğim gibi daha mutlu olacaklar.
İnsanlar olarak kendimize dışarıdan bakmayı beceremiyoruz.Bunun en şiddetli örnekleri galiba eleştirilmeyi kaldıramayanlar oluyor.Oysa eleştirileri sakince,sinirlenmeden dinlemeli,onları kale almalı ve kendimize dışarıdan bakarak eleştirinin haklılığını görmeli eğer eleştiri haklıysa o konudaki tutumumuza özen göstermeli,dikkat etmeli, onu değiştirmeye çalışmalıyız.
"Kendimize dışarıdan bakmayı ne zaman becerebilirsek işte o zaman kendimizi tanımaya başlarız."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder